PERSONBIL

Att ta en körlektion är inget prov. Du kommer till oss för att vi kan hjälpa till att lära Dig bli en förare med kunskaper som gör det bekvämt och säkert för dig själv, dina passagerare och medtrafikanter.

Du kan komma som helt nybörjare eller med mycket kunskap och färdighet. Våra lektioner anpassas efter Dig och Dina behov.

En körlektion är 40 minuter och vill man går det att boka två lektioner i följd så Du istället kör 80 min.
Under lektionen kommer Du och din lärare att stanna under ett flertal tillfällen för att Ni ska kunna diskutera och utvärdera det som händer. Vid lektionens slut kommer Du att få tips om vad Du ska tänka på och kanske öva eller plugga inför nästa lektion. Det är Du som bestämmer hur ofta Du ska köra men ett tips är att försöka undvika för långa avbrott i Din utbildning.

Hur många körlektioner som behövs beror på många saker. Är Du motiverad? Är Du intresserad av bilar och har skaffat grundkunskaper då du åkt bil med andra? Talang. Vi människor har lätt för olika saker. Har du möjlighet att öva privat? Hur ofta/mycket kan du träna hemma och ta körlektioner. Hur lätt har du för att lära dig köra bil. Svårt att veta, eller hur. Du kan få en planering och kostnadskalkyl efter att vi träffats under en körlektion någon/några gånger.

Vi har nya VW Golf-bilar med automatlåda och nya VW T-roc med manuell växellåda. När Du bokar vill vi veta vilken typ av växellåda Du vill öva med. Är Du osäker eller inte har bestämt Dig har Du möjlighet att testa båda, manuell eller automat.

Vi utför slumpmässiga alkotester innan körlektioner med våra elever. Därför kan det bli Du som får testas genom att blåsa.

Vid bokning av Din första körlektion ska den även betalas. Detta görs med kort, kontant eller via swish.
Lektionen kan Du sen tillgodoräkna om Du tänkt köpa paket, då drar vi av lektionen från paketpriset.

Köpvillkor
Betalda lektioner och paket har giltighetstid i två år.

Priser

Varje körlektion är 40 minuter.

1 Körlektion      650:-
  5 Körlektioner   3 100:-
10 Körlektioner   6 100:-
15 Körlektioner   9 000:-
20 Körlektioner 11 800:-
Hyra bil vid körprov       650:-
Bokpaket        500:-

Startpaket

Varje körlektion är 40 minuter.

1.                                          9 250:-
10 Körlektioner
Teorifrågor
(Webb)
Böcker (Välj mellan digital bok eller bokpaket)

2.                                          8 700:-
10 Körlektioner

3.                                        14 250:-
20 Körlektioner
Teorifrågor
(Webb)
Böcker (Välj mellan digital bok eller bokpaket)

4.                                        13 700:-
20 Körlektioner

INTRESSEANMÄLAN

Vi ser helst att ni bokar körlektioner eller eventuella paket över telefon. Det går naturligtvis bra att skicka epost till oss, men vi svarar som oftast snabbast på telefon.

Tel: 0176 - 123 89
info@roslagenstrafikskola.se